WelCoMe to My PaGe

Bercinta selepas berkahwin itu lebih manis & indah....

Wednesday, June 15, 2011

Buat baik di balas baik tp berpada-pada..

Manusia.....macam2 ragamnya..ada yg baik, jahat, xberapa nak baik, tak berapa nak jahat, perasaan hasad dengki (PHD) dan mcm2 lg la...tp sebenarnya dalam persahabatan dan kehidupan seharian kita sebagai manusia kena sentiasa bersikap toleransi dan tolak ansur.bila kita buat baik dengan org nanti org akan balas juga kebaikan kita tuh. tp x kurang jugak yg akan ambil kesempatan atas kebaikkan yg kita buat. jadi kita kena banyak bersabar dan yang penting kita jd diri kita sendiri.cuba jadi yg terbaik untuk diri sendiri dan keluarga dulu.baru secara semulajadi kita akan sentiasa bersikap baik dengan org lain.hidup kita ni xlama. rugi ja kalau kita bergaduh dgn org.bukan boleh bawa ke mana pon.nanti bila da sampai ajal kita, semua tuh akan disoal..kita kena belajar menghormati pendapat org lain.kalau kita x dapat terima pendapat org lain kita kena cuba menegur kesilapan org tuh dgn cara yg baik.kesabaran tu merupakan elemen paling penting untuk mencari sakinah... sekadar berkongsi pendapat sbb aku xtaw nak tulis apa..malam ni aku rasa stress dan aku ingin mencari kekuatan untuk diri sendiri supaya aku x lupa yg aku ni cuma hamba Allah yg diberi peluang untuk menikmati kehidupan di dunia yg fana ini..moga2 aku dapat menjalani hidup ini dgn mengikuti jalan yg diredhaiNya..Amin....maaf jika ayat aku tunggang langgang...segala kebaikan itu datangnya dr Allah dan yg lemah itu dr diri aku sendiri...Wallahhualam...
Sekian

No comments:

Post a Comment